08/02/2008

Belgacom - schandalig !

In november zijn we overgestapt op digitale Tv bij Telenet. Wij opteerden voor een “pack” met internet, digitale TV en telefoonlijn aan een vaste prijs. Wij zegden per aangetekend schrijven onze overeenkomst voor ADSL en telefoon bij Belgacom op.

Aangezien de abonnementsgelden bij Belgacom per twee maand vooraf worden gefactureerd, kregen wij in januari een creditnota voor de te veel betaalde abonnementsgelden, heel correct van Belgacom dus.

Vandaag deed ik even navraag op het telefoonnummer vermeld op de creditnota met de vraag wanneer het bedrag van de creditnota zou gestort worden op mijn rekening. Zoals vaak het geval is moest ik het hele rijtje aflopen: als u belt voor…. druk 1, als u belt voor….druk 2, enz…

Na enkele minuten ijverig cijfertjes te hebben ingedrukt, kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn.

Daar kreeg ik tot mijn grote verbazing het volgende antwoord “ gelieve het nr. …. te bellen, want bedragen beneden de 100 Euro worden alleen op verzoek van de klant teruggestort”!!!

Ik antwoordde een beetje beduusd “maar, ik heb wel een creditnota gekregen hoor, wordt die dan niet automatisch teruggestort?” Niet dus! Dan heb ik maar het naar het opgegeven telefoonnummer gebeld. Na opnieuw de hele rij druk 1, 2, 3 enz…. (dezelfde reeks!) meldde een vriendelijke stem dat de wachttijd 1 minuut 50 seconden bedroeg. Maar ok, ik kreeg iemand aan de lijn. Deze mevrouw bevestigde dat de terugbetaling gewoonlijk van de volgende factuur werd afgetrokken, maar aangezien ik geen verdere facturen meer zou krijgen, de terugstorting alleen manueel, op verzoek van de klant kon gebeuren. Ze zouden het in orde brengen en binnen 10 dagen mag ik het geld op mijn rekening verwachten.

 

Met andere woorden, de mensen die een creditnota krijgen omdat zij hun overeenkomst met Belgacom hebben opgezegd, en die gewoon in een map opbergen en er verder niet aan denken, krijgen het geld nooit terug!

Ik vind dit eigenlijk maar een povere manier van doen. Men verwacht toch dergelijke praktijken niet, en zeker niet van een bedrijf als Belgacom.  

17:49 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (3) | Tags: bedenkingen, reacties |  Facebook | | |

Commentaren

Onaanvaardbaar. dag Alnie, lang geleden, maar toch nu eens langsgeweest. Je hebt overschot van gelijk, dit is een praktijk die niet door de beugel kan en eigenlijk een instelling als Belgacom onwaardig.
En bewijst eigenlijk maar één zaak : een verloren klant laat men dus helemaal in de kou staan, wat zijn rechten ook zijn.

Groetjes alvast en een heel fijn weekend

Gepost door: Luc van het Moerhofke | 08/02/2008

hey Ik hoop dat je een fijne Valentijnsdag had. Ik wens je nog een fijne dag.

Gepost door: martin | 15/02/2008

Eigenlijk is het niet te geloven dat ze zo handelen met hun klanten. Tegenwoordig moet een mens 150 ogen hebben om alles in 't oog te houden en dan nog ...
Groetjes,
Chris, Laika & Chesko

Gepost door: Chris, Laika en Chesko | 16/02/2008

De commentaren zijn gesloten.