25/02/2008

Op krukken

De operatie aan mijn knie is goed verlopen. Het meest vervelende vond ik die paar dagen op krukken lopen. Je moet die ondingen overal binnen handbereik hebben, maar als je ze ergens plaatst omdat je je handen moet vrij hebben, vallen ze gegarandeerd om. Zelf oprapen lukt dan weer bijna niet. Eigenlijk zijn het vervelende dagen geweest. Ik kon alleen maar boeken lezen en TV kijken. Vanaf vandaag loop ik zonder krukken, nog kalmpjes aan, maar het gaat goed. Dat geeft mij al een beetje meer vrijheid. Ik kan nu zelf mijn koffie of glaasje water gaan halen, en al eens achter de computer zitten. Ik ben niet graag afhankelijk. Niet dat er niet goed voor mij gezorgd werd hoor, mijn man doet reuze zijn best. Maar het heeft me toch maar eens goed doen beseffen hoe belangrijk gezond en mobiel zijn is.

19:21 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: babbels, dagboek |  Facebook | | |

21/02/2008

Voetbalknie

Ik heb van mijn leven nog nooit gevoetbald, maar zo wordt het letsel aan mijn knie genoemd. Ik heb al een tijdje last van zeurende pijn in de knie en men heeft vastgesteld dat er een scheurtje in de meniscus is. Morgen word ik daarvoor in dagkliniek geopereerd. Dus ga ik vanavond met een bang hartje slapen. Ik weet wel dat er ergere dingen zijn, maar toch wou ik dat het al morgenavond was, dan was ik er al vanaf. Ik zal wel nog enkele dagen met krukken moeten lopen, maar binnen een paar weken zou ik weer moeten kunnen lopen als een echte voetballer.

19:34 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: babbels, dagboek |  Facebook | | |

19/02/2008

Een bril hoort op je neus !

Een beetje een rare titel misschien, maar hier ten huize moet deze raad toch even ter harte worden genomen. Wij hebben namelijk een rondje brillen vertrappen achter de rug. Zowel mijn man als ikzelf dragen een multifocale bril. Alhoewel dat voor mijn man niet zo erg nodig kan zijn, want om te lezen kijkt hij steevast boven of onder zijn bril, of hij legt die gewoon naast zich neer. Zo lag hij op de sofa gezellig de krant te lezen, en had zijn bril daarvoor op zijn knieën gelegd. De bril was eraf gegleden en lag op de grond. Toen ik even later bij hem kwam trapte ik per ongeluk op de bril. Resultaat: een totaal vormloze bril, waarvan gelukkig de glazen niet gebroken waren. De bril is van titanium en werd door de optieker keurig weer in vorm gebracht, zonder kosten. Een paar dagen later in de badkamer: mijn bril ligt op het lavabomeubel terwijl ik mijn tanden poets enz... Mijn man komt naast mij staan om zich te scheren. Waarschijnlijk is mijn bril aan de draad van het scheerapparaat (zo een gekrulde draad) blijven haperen en op het badkamertapijt gevallen met als gevolg dat mijn man op de bril heeft getrapt. Resultaat: bril in twee stukken, brilmontuur zwaar beschadigd, glazen echter niet kapot. Mijn bril is nog maar 1 jaar oud, en de optieker heeft een nieuwe montuur  (dezelfde) laten komen en daar de glazen opnieuw ingezet. Kosten nog niet gekend, maar hij zou zijn best doen om het nog onder waarborg te laten vallen.

Wij hebben ons lesje geleerd ! Bij mijn man hangt nu een touwtje aan de bril, zodat hij hem niet meer uit handen moet leggen, en ik leg mijn bril nu op een veiliger plaatsje in de badkamer.

Het veiligste plaatsje is nog altijd op onze neus.

 

 

19:23 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: babbels, dagboek |  Facebook | | |

14/02/2008

Happy Valentine

16 HAPPY VALENTINE AAN ALLE BLOGLEZERS !

 

17:50 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: wensen, dagboek, babbels |  Facebook | | |

08/02/2008

Belgacom - schandalig !

In november zijn we overgestapt op digitale Tv bij Telenet. Wij opteerden voor een “pack” met internet, digitale TV en telefoonlijn aan een vaste prijs. Wij zegden per aangetekend schrijven onze overeenkomst voor ADSL en telefoon bij Belgacom op.

Aangezien de abonnementsgelden bij Belgacom per twee maand vooraf worden gefactureerd, kregen wij in januari een creditnota voor de te veel betaalde abonnementsgelden, heel correct van Belgacom dus.

Vandaag deed ik even navraag op het telefoonnummer vermeld op de creditnota met de vraag wanneer het bedrag van de creditnota zou gestort worden op mijn rekening. Zoals vaak het geval is moest ik het hele rijtje aflopen: als u belt voor…. druk 1, als u belt voor….druk 2, enz…

Na enkele minuten ijverig cijfertjes te hebben ingedrukt, kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn.

Daar kreeg ik tot mijn grote verbazing het volgende antwoord “ gelieve het nr. …. te bellen, want bedragen beneden de 100 Euro worden alleen op verzoek van de klant teruggestort”!!!

Ik antwoordde een beetje beduusd “maar, ik heb wel een creditnota gekregen hoor, wordt die dan niet automatisch teruggestort?” Niet dus! Dan heb ik maar het naar het opgegeven telefoonnummer gebeld. Na opnieuw de hele rij druk 1, 2, 3 enz…. (dezelfde reeks!) meldde een vriendelijke stem dat de wachttijd 1 minuut 50 seconden bedroeg. Maar ok, ik kreeg iemand aan de lijn. Deze mevrouw bevestigde dat de terugbetaling gewoonlijk van de volgende factuur werd afgetrokken, maar aangezien ik geen verdere facturen meer zou krijgen, de terugstorting alleen manueel, op verzoek van de klant kon gebeuren. Ze zouden het in orde brengen en binnen 10 dagen mag ik het geld op mijn rekening verwachten.

 

Met andere woorden, de mensen die een creditnota krijgen omdat zij hun overeenkomst met Belgacom hebben opgezegd, en die gewoon in een map opbergen en er verder niet aan denken, krijgen het geld nooit terug!

Ik vind dit eigenlijk maar een povere manier van doen. Men verwacht toch dergelijke praktijken niet, en zeker niet van een bedrijf als Belgacom.  

17:49 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (3) | Tags: bedenkingen, reacties |  Facebook | | |