29/08/2008

Cotes d'Azur

Men zegt dat het aan de Cote d'Azur nooit winter is, dat de zon altijd aanwezig is. Volgens weer online is het aan de Azurenkust momenteel 30 gr. Morgen vertrekken wij met de nieuwe caravan naar Port Grimaud aan de Azurenkust om er van een ontspannende vakantie te genieten.  Wij blijven er een tiental dagen en verhuizen dan naar een camping in de buurt van Marseille. Zon, zee, wandelen, nu en dan een uitstapje, lekker eten, een glaasje wijn, dat zijn de ingredienten van deze vakantie. Bij leven en welzijn zijn wij rond 21 september terug.

20:38 Gepost door Alnie in Reizen | Permalink | Commentaren (3) | Tags: reizen, vakantie, frankrijk, babbels, dagboek |  Facebook | | |

20/08/2008

Nieuwe Fendt caravan - nieuwe reis !

Maandag hebben wij onze nieuwe Fendt caravan afgehaald. We zijn naar de keuring geweest, de verzekering is in orde, we hebben een nieuwe nummerplaat en de electrische bedrading aan de auto is afgestemd op de nieuwe caravan. En nu is het even zoeken om alles een plaatsje te geven. Na 20 jaar met de Home Car te hebben gereisd is het wel even wennen aan de nieuwe inrichting. Maar we zijn trots op onze nieuwe aankoop. Eind volgende week gaan we ermee op reis. Het wordt de cote d'azur.

Ondertussen is mijn zoon met de Home Care naar Bretagne gereisd. Het is hem goed bevallen met de caravan en dus is hij nu de nieuwe eigenaar van onze oude Home Car.

Via Postcrossing kreeg ik ook weer enkele kaartjes: eentje uit Wisconsin USA met prachtige postzegels van dieren, eentje uit de Wye Valley in Gr. Brittanië en eentje  uit Australië (natuurlijk met kangoeroe's).

19:49 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: babbels, dagboek, reizen |  Facebook | | |

07/08/2008

Postkaarten uit heel de wereld

postcrossing

Een paar maanden geleden kwam ik het Postcrossing project tegen. Het is een internationaal project dat gebaseerd is op het uitwisselen van postkaarten van willekeurige plaatsen van verschillende landen van de wereld. Ik vind het krijgen van een kaartje altijd leuk en heb mij op de site geregistreerd.

Het werkt als volgt: Je registreert je op deze site. Dan kan je één of meerdere adressen aanvragen (max. 5). Jij krijgt een adres met een bijhorend ID nummer. Naar die adressen stuur je een postkaart en je vermeld op de kaart het ID nummer. De ontvanger registreert de kaart aan de hand van het ID nummer. Van zodra jouw verstuurde kaart is geregistreerd wordt jouw adres vrijgegeven en kan je zelf een kaart ontvangen.De frequentie bepaal je zelf: hoe meer kaarten je verstuurt hoe meer kaarten je ontvangt.

Het werkt heel goed: ik kreeg al kaartjes uit Duitsland, Finland, USA, Croatië en Shangai. Leuke kaartjes, soms met leuke tekstjes, van jong en oud.

Dat het ontzettend populair is merk je aan deze cijfers (rechtstreeks van de site):

Postcrossing Stats

60,165 members
186 countries
207 postcards/hour
1,288,457 postcards received
64,567 postcards traveling
7,044,899,362 kms traveled
175,792 laps around the world
Belgie heeft 559 Postcrossers, Duitsland meer dan 5000 en Nederland 2600 !
Tof initiatief !

20:21 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (3) | Tags: babbels, dagboek, postcrossing |  Facebook | | |

01/08/2008

Nieuwe caravan!

Vooraleer we naar Roemenië vertrokken hadden mijn man en ik het al eens gehad over de aankoop van een nieuwe caravan.

Vooral ikzelf vond dat na 20 jaar met onze trouwe Home Car te hebben gereisd, we wel eens aan vernieuwing toe waren. We hadden al een paar caravan-zaken in de regio bezocht en nu na onze terugkeer uit Roemenie zijn we nog eens opnieuw gaan rondkijken.

En ja hoor: de nieuwe caravan is besteld ! Het is een Fendt Bianco 450 QB geworden.

SL701873

SL701880

SL701878SL701874SL701875

Met pijn in het hart zal er afscheid genomen worden van de oude Home Car. Of misschien niet helemaal. Morgen gaat mijn zoon voor de eerste keer op reis met een caravan: jawel met de oude Home Car. Als het hem bevalt mag hij hem voor hemzelf houden. Zo zou de trouwe Home Cara caravan nog niet helemaal afgeschreven zijn.

Voor ons is het uitkijken naar september, want dan gaan we voor de eerste maal met de nieuwe aanwinst op reis. De bestemming is nog niet bepaald, misschien het zuiden van Frankrijk in de buurt van St. Tropez ? We zien wel.

19:11 Gepost door Alnie in Reizen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: babbels, caravan, dagboek |  Facebook | | |

26/07/2008

Roemenië - reisverslagje

We zijn al enkele dagen terug van onze rondreis door Roemenië. Het is niet gemakkelijk om in het kort samen te vatten hoe we onze reis door Roemenië ervaren hebben.

Roemenië is in Europa een thuisland voor wolven en beren, maar die hebben wij niet gezien. We hebben wel gezien dat Roemenië een ontzettend mooie natuur heeft , en dorpjes waar de tijd is stil blijven staan, waar de door paarden voortgetrokken boerenkarren nog over de ongeplaveide aardewegen rijden en de dorpelingen op zondag in traditionele kledij naar de kerk trekken.

SL701841

SL701866

SL701252

SL701812

SL701451SL701665

We hebben schitterende middeleeuwse stadjes gezien, prachtige goed bewaarde orthodoxe kloosters en sprookjesachtige kastelen.

SL701472

SL701398

SL701600

We zagen ook armoede, vooral bij etnische minderheidsgroepen zoals de Roma-zigeuners en we reden vaak op heel slechte wegen. We zagen vuile fabrieken of ongebruikte overblijfsels ervan en overal kwamen we zwerfhonden tegen. Maar we genoten van de gastvrije vriendelijkheid van de plattelandsbewoners.

SL701747SL701560SL701716

Onze rondreis begon in het noorden in Maramures met zijn mooie landschap, eenvoudige authentieke boerendorpjes, mooie houten kerkjes en slechte wegen. Het eenvoudige landleven, 50 jaar terug in de tijd, charmeerde ons en liet ons niet onberoerd.

SL701281

SL701258SL701267

SL701290

Daarna was Moldavie aan de beurt, waar vooral de kloosters van Bucovina de hoofdbrok van ons bezoek waren. Deze goed bewaarde kloosters met prachtige fresco's zijn niet alleen prachtig om te zien, maar liggen ook in een heel mooie omgeving.

SL701421SL701401SL701385

In deze regio zijn ook de Bicaz-kloof en het Lacu Rosso (rode meer) een toeristische trekpleister.

SL701448SL701451SL701440

In Transsylvanië, de grootste regio, maar ook de meest afwisselende, was heel wat te bezoeken. Daar waren de schitterende steden zoals Brasov, Sibiu, Sighisoara, de kastelen van Peles en Bran (Dracula kasteel) en het kasteel van Hunedoara, daar waren de berggebieden Fagaras en Apuseni, de weerkerkjes in de kleine stadjes, de Turda-kloof en nog veel meer.

SL701662SL701523SL701506

SL701616SL701657SL701762

SL701536SL701731SL701736

SL701861

We hebben veel gezien en veel indrukken opgedaan. Roemenië heeft als reisbestemming veel te bieden. Dit mooe land heeft ons gecharmeerd door zijn schoonheid en gastvrijheid, geschokeerd door de slechte staat van sommige wegen, en door de armoede bij sommige mensen. Het plattelandsleven wekte bij ons nostalgische herinneringen. Toch is de evolutie duidelijk merkbaar vooral rond de steden, daar is alle technologie zoals snelle auto's, GSM, grote supermarkten reeds aanwezig. Aan de hoofdwegen wordt flink gewerkt.

Wij moeten concluderen dat wij een stukje van het oude Roemenië en een stukje van het toekomstige Roemenië hebben gezien, wat van het geheel een bijzonder boeiende reis maakte.

Alle fotos van deze reis zijn in een webalbum ondergebracht en je kan ze HIER bekijken.

21:19 Gepost door Alnie in Reizen | Permalink | Commentaren (3) | Tags: reisbabbels, reisdagboek, reizen, roemenie |  Facebook | | |

27/06/2008

We gaan er weer vandoor in de ouwe caravan!

We zijn alles klaar aan het maken om morgen te vertrekken. De ouwe trouwe caravan (inmiddels 20 jaar oud) staat klaar, het huis is aan de kant,  en we hebben afscheid genomen van de kinderen. Dit keer gaan we naar Roemenië.

Roemenie

Dit is volledig nieuw voor ons, dus ik ben benieuwd. Natuurlijk wordt er weer gefilmd en worden er veel foto's gemaakt en volgt naderhand wel een verslagje.

Als ik het over de ouwe caravan heb, dan is het eigenlijk met de stille hoop mijn man te overhalen om er een nieuwe te kopen. Hier en daar begint hij toch ouderdomskwaaltjes te vertonen (de caravan bedoel ik). We zijn al eens rond gaan kijken, en ik als ik dan die nieuwe caravans met hun mooie uitrusting en hun vaste bedden en zo zie, dan wordt ik helemaal warm bij het vooruitzicht om in een spiksplinternieuwe caravan te gaan touren. Dat maakt het rondtrekken weer een stuk aantrekkelijker.

Mijn man twijfelt nog. Hij is erg gehecht aan zijn caravan. We hebben er al duizenden km mee afgelegd op goede en op slechte wegen, en in verschillende omstandigheden.

Maar dan is mijn redenering: wij worden er niet jonger op, en ik wil graag de komende jaren in wat meer luxe en comfort genieten.

Enfin, dit wordt opnieuw bekeken als we terug zijn uit Roemenië.

16:47 Gepost door Alnie in Reizen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: reizen, babbels, dagboek, roemenie |  Facebook | | |

21/06/2008

Blogverslaafd ? - 44 %

De laatste tijd heb ik niet zoveel meer gepost op dit blogje.

Toch ben ik hier bijna dagelijks even komen kijken. Ben ik een beetje blogverslaafd ? Op verschillende blogjes kwam ik een testje tegen, dat aan de hand van enkele vragen bepaald hoe blogsverslaafd we eigenlijk wel zijn.  Bij mij valt het nog wel mee. Het resultaat zie je hieronder en je kan zelf ook het testje even doen.

44%How Addicted to Blogging Are You?

Ik ben  al enkele jaren aan het bloggen. Waarom ?

- omdat het leuk is

- omdat het voor iedereen toegankelijk is

- om de leuke reacties die je soms krijgt van andere bloggers

- omdat het soms verruimend is: je kan een beetje meekijken in andermans leven of gedachtengang.

Ik zal wel niet echt blogverslaafd zijn, maar ik kan het bloggen nog lang niet laten !

17:34 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: bloggen, babbels, bedenkingen, blogs |  Facebook | | |

12/06/2008

Druk

De laatste tijd was er weinig tijd om op het blogje te schrijven. Na onze reis naar Toscane waren we druk bezet. Veel sociale contacten, en ik heb aan de foto's en het reisverhaal gewerkt. Nu is het allemaal klaar.

Het reisverhaal kan je vinden op Italie-Toscane en de reisfoto's kan je HIER vinden.

Mijn man is al druk bezig met de voorbereidingen van onze volgende reis eind deze maand. Dan vertrekken wij naar Roemenië.

20:49 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: babbels, reizen, reisdagboek |  Facebook | | |

02/06/2008

Toscane

We zijn terug van onze vakantie in het veelgeprezen Toscane. Het is dan ook een prachtige streek en er was heel veel te zien.

We bezochten de voornaamste steden: Firenze, Pisa, Lucca, Siena, San Gimignano.... We toerden door prachtige landschappen, door de Chianti wijnvelden en we bezochten ook de kleine pittoreske dorpjes. Ook de kustplaatsjes aan de prachtige kusten hebben we niet overgeslagen. Het was genieten van kunst en cultuur, rijke architectuur en prachtige natuur.

Net buiten Toscane, In Ligurië eigenlijk, hebben wij Cinque Terra bezocht.  Cinque Terra zijn vijf kustdorpjes langs de rotskust gelegen. Een mooi wandelpad verbindt de vijf schitterende plaatsjes. Je kan ook met de de trein de vijf dorpjes bezoeken. Cinque Terra behoort tot Unescolijst van werelderfgoed.

Van al dat moois hieronder een kleine diashow

15:58 Gepost door Alnie in Reizen | Permalink | Commentaren (3) | Tags: babbels, reisbabbels, reizen, toscane |  Facebook | | |

04/05/2008

Toscane en dwars door brugge

Toscane en dwars door Brugge hebben niets met elkaar gemeen. De titel is enkel een weergave van komende gebeurtenissen.

Vandaag loopt mijn dochter de 15 km dwars door Brugge. Straks gaan we kijken. Ze heeft er voor getraind en hoopt deze afstand in 1h20 tot max. 1h30 uit te lopen. We duimen en gaan alvast supporteren.

Morgen vertrekken wij naar Toscane. Wij gaan er met onze caravan alle mooie plekjes bezoeken en hopen op zonnig weer. Zo een 4 weken zullen wij "on the road" zijn.

Mijn dochter vertrekt ook morgenvroeg op vakantie naar Djerba. Héél vroeg. Vooraleer we zelf kunnen vertrekken brengt mijn man mijn dochter en vriendinnen nog naar Zaventem. Hun vliegtuig vertrekt rond 6 h morgenvroeg. Wij hopen tegen 8 h te kunnen vertrekken (dan heeft manlief er dus al 200 km opzitten).

Tot binnen 4 weken dus.

13:05 Gepost door Alnie in Reizen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: dagboek, reizen, babbels |  Facebook | | |

26/04/2008

Lentegevoel

a 011Al een paar dagen is de lentezon van de partij. Maar vandaag heb ik echt het "lentegevoel". Weg met de dikke winterjassen en warme truien ! Ik heb  de zomerdonsdeken op ons bed gelegd en  ik heb mijn shorts en topjes gepast (kan er gelukkig nog in). De was kan weer aan de lijn in het zonnetje drogen. Ik heb mij in mijn tuinzetel  geinstalleerd met de zonnebril op en blote benen, en mens wat doet dat warme zonnetje deugd ! De poes lig in het gras te rollebollen, met nu en dan een blik op mijn tuinzetel, want daar wil ze ook wel in liggen. Reeds de hele namiddag hoor ik het gebrom van grasmaaiers. Het lijkt wel of alle buren het gras aan het afrijden zijn. Ook dat hoort bij de lente. Laat het aub nog een par dagen duren, ik fleur er helemaal van op.

16:47 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: babbels, dagboek |  Facebook | | |

19/04/2008

Profetieën en doemdenken

Ik weet niet meer hoe ik op de site the-end  ben terechtgekomen. Deze site gaat over het einde van de beschaving, en dit einde zou binnen de 3 jaar plaatsvinden !

De auteur Ronald Weinland schreef hierover twee boeken (die je trouwens gratis kunt downloaden):prophesied_end_time_big2008_gods_final_witness

De geprofeteerde eindtijd en 2008-Gods laatste getuigenis.

Enkele citaten uit die  site:

"Ronald Weinland zegt dat in 2008 de definitieve gebeurtenissen zullen beginnen die de wereld in de grote verdrukking (de laatste drie en een half jaar van de eindtijd) zullen storten; die zal leiden tot Wereld Oorlog III, en de dood van miljarden mensen, en op de laatste dag van die grote verdrukking de wederkomst van Jezus Christus. "

"Sommige van deze profetieën gaan over de ondergang van de Verenigde Staten tijdens de komende twee jaar; dit zal gevolgd worden door de laatste wereldoorlog van de mensheid. Die laatste oorlog zal het gevolg zijn van zware conflicten tussen de heersende religies en de regeringen die door hen beïnvloed worden. Miljarden zullen sterven! Deze tijd zal vele malen erger zijn dan zelfs de slechtste omstandigheden die we in onze menselijke geschiedenis gekend hebben. "

"In dit tweede boek '2008 - Gods Laatste Getuigenis' onthuld Ronald Weinland het huiveringwekkende relaas van de openbaring dat hij een van de twee geprofeteerde eindtijdgetuigen is, dat hij de woordvoerder van hen beiden is. "

Voor wie dit wil geloven, zijn dit behoorlijk zware voorspellingen. Ik vind het allemaal nogal ver gezocht, het is doemdenken. Toch kon ik het niet laten een stuk van deze boeken te lezen.

Wie er meer wil over weten, neem een kijkje op "The-End"

11:09 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: reacties, einde van de wereld, babbels, bedenkingen |  Facebook | | |

10/04/2008

Charlton Heston en Ben Hur

Veleden zaterdag is de filmacteur Charlton Heston overleden. Hij was 84 jaar.
Deze filmlegende was in mijn jeugdjaren mijn grote idool.
Ik was 14 jaar toen ik met mijn klas en onder begeleiding van de nonnetjes naar de film Ben Hur mocht gaan kijken. Het was ook de eerste keer in mijn leven dat ik naar de cinema ging. Ik was helemaal in de ban van het verhaal en huilde tranen met tuiten toen Ben Hur zijn familie terugvond in de lepra-kolonie en ook bij de kruisigingsscene van Christus. En ik was verliefd op het hoofdpersonnage Ben Hur, en liep nog dagen na de filmvertoning te fantaseren over deze film.
Hieronder een stukje uit Ben Hur, en al dadeert de film uit 1959, ik vind het nog altijd een prachtfilm.

14:58 Gepost door Alnie in Actualiteit | Permalink | Commentaren (1) | Tags: bedenkingen, babbels, dagboek |  Facebook | | |

28/03/2008

Reparaties

We zitten blijkbaar volop in de periode van herstellingen. Ongeveer 11 maanden geleden lieten wij een offerte opmaken voor het herstellen van onze dakgoten. De offerte kregen wij vrij vlug, en gingen akkoord met de herstelling. Maar toen ging het zo vlug niet meer. Na diverse telefoontjes, smeekbeden en ten slotte lichte dreigementen zijn de goten eindelijk hersteld.

Een paar maanden geleden was de vaatwas kapot en nu is de wasmachine aan de beurt. Vandaag hebben ze een nieuwe wasmachine geinstalleerd.

De herstelling van onze auto heeft ons ook serieus wat gekost.

Eind april worden onze zetels afghaald om opnieuw met leder te overtrekken. We waren reeds een tijdje op zoek naar een nieuwe rondzit, maar vonden uiteindelijk de huidige zetels nog altijd de mooiste, vandaar dat we hem opnieuw laten bekleden.

Nu mag het stoppen hoor. Het lijkt wel een kettingreactie.

En nu het goede nieuws:   de reparatiewerkzaamheden aan mijn knie zijn goed afgelopen en ik voel me weer als nieuw.

36_10_2[1]

19:43 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: dagboek, babbels, bedenkingen |  Facebook | | |

23/03/2008

Witte Pasen

pasenPrettig Paasfeest aan iedereen.

Meestal verlangen wij naar een witte Kerst, en hopen we onder een lentezonnetje tussen de krokussen paaseitjes te mogen rapen.

Deze Pasen zullen we met sneeuwballen moeten gooien.

10:18 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: wensen, dagboek, babbels, blogdagboek |  Facebook | | |

17/03/2008

Paddenpaartijd

pad2Wij hebben opnieuw veel last van onwelkome gasten in onze tuin. De buurtkatten negeren ons ksst !!! en weg!!! signalen en blijven ons grasveld als openbaar toilet gebruiken. En nu krijgen wij ook nog een invasie van padden, die in ons vijvertje komen paren. In Wikipedia las ik dat padden zich meestal voorplanten in de poel of vijver waar ze zijn geboren. In de paartijd heb je dus de paddentrek. Dan gaan alle padden terug naar hun geboorteplek.  Verleden jaar hadden wij in onze tuin 10 tallen kleine padjes. Mijn man heeft er zoveel mogelijk van opgeruimd, maar blijkbaar moeten er heel veel aan onze aandacht zijn ontsnapt.  Deze week hebben wij reeds een 6 tal grote padden uit onze vijver gehaald. Echt lelijke beesten ! Vroeger brachten  wij die padden in een gesloten emmer naar het bos. Maar ik heb mij laten vertellen, dat die toch feilloos ons vijvertje terugvinden. Dus moeten we wel drastischer te werk gaan. Ik vind het jammer, want die beestjes moeten ook kunnen leven, maar een overbevolking aan padden in onze kleine tuin dwingt ons tot eliminatie over te gaan.Mocht er iemand een padvriendelijke oplossing kennen, laat het ons weten !

13:44 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: babbels, dagboek, padden, bedenkingen |  Facebook | | |

10/03/2008

Rode kanarie

fkishtar2Ik las ergens in een krant dat als Ierland een kalkoen naar het Eurosongfestival stuurt, wij een rode kanarie mogen zenden. Maar het is wel een kanarie die kan zingen ! Mijn persoonlijke voorkeur ging naar Sandrine. Over het liedje van Ishtar heb ik gemengde gevoelens. Het is anders dan alle andere liedjes en wel heel vrolijk, maar.... die grote MAAR blijft er altijd bij.

Ik ging even kijken op de website van Ishtar en was aangenaam verrast door de mooie ballad die je te horen krijgt als je de website opent. De groep heeft echt wel wat in zijn mars, in zijn speciale genre dan.

Ik hoop dat we toch minstens de finale van Eurosong halen op 24 mei.

Maar ach, wat weet ik ervan. Ik was destijds helemaal fan van  Kate Ryan's "je t'adore", en dacht serieus  dat ze  in de top 10 zou eindigen. Ik zat er toen  mijlenver naast.

16:58 Gepost door Alnie in Actualiteit | Permalink | Commentaren (1) | Tags: bedenkingen, reacties |  Facebook | | |

02/03/2008

Kattengastvrijheid

Onze poes, Olijfje, toch al  een 10 jaar oud heeft haar territorium inmiddels beperkt tot ons terras en onze tuin. Dat ze zelf niet veel meer op stap gaat, wil nog niet zeggen dat ze geen sociaal leven meer heeft. Heel wat katten komen bij haar op bezoek. Zeker al als het etensbakje van Olijfje buiten staat, want onze gastvrije poes kijkt dan een beetje bedrukt toe hoe de bezoekers zich aan haar lunch of diner tegoeddoen. Zelfs 's nachts krijgt ze regelmatig bezoek. Olijfje is erg populair, want er worden hele, niet altijd toonvaste kattenserenades gegeven die ons dan uit onze slaap houden. Voor mijn man gaat de gastvrijheid van onze poes veel te ver. Ze staat  zelfs toe dat alle katten uit de buurt onze tuin als toilet gebruiken, en regelmatig moet manlief  met schepje en plastiekzak de  presentjes van de buurtkatten gaan opruimen. kattoilet

Zelfs haar lievelings kartonnen doos staat ze nu en dan eens af aan een poes uit de buurt. Maar als ze haar lievelingsplekje niet terugkrijgt wordt onze hulp ingeroepen door middel van een klaaglijke miauw.

En och, binnesnhuis voelt Olijfje zich ook niet  helemaal gelukkig. Dan zit ze voor het raam uit te kijken naar de bezoekers, die vanop het grasplein naar haar zitten te staren.

Wij vinden het wel fijn dat we een populaire poes hebben, maar er zouden bordjes moeten bestaan waaruit de bezoekende katten kunnen afleiden dat onze tuin geen openbaar toilet is. !

19:49 Gepost door Alnie in Ludiek | Permalink | Commentaren (0) | Tags: babbels, katten |  Facebook | | |

25/02/2008

Op krukken

De operatie aan mijn knie is goed verlopen. Het meest vervelende vond ik die paar dagen op krukken lopen. Je moet die ondingen overal binnen handbereik hebben, maar als je ze ergens plaatst omdat je je handen moet vrij hebben, vallen ze gegarandeerd om. Zelf oprapen lukt dan weer bijna niet. Eigenlijk zijn het vervelende dagen geweest. Ik kon alleen maar boeken lezen en TV kijken. Vanaf vandaag loop ik zonder krukken, nog kalmpjes aan, maar het gaat goed. Dat geeft mij al een beetje meer vrijheid. Ik kan nu zelf mijn koffie of glaasje water gaan halen, en al eens achter de computer zitten. Ik ben niet graag afhankelijk. Niet dat er niet goed voor mij gezorgd werd hoor, mijn man doet reuze zijn best. Maar het heeft me toch maar eens goed doen beseffen hoe belangrijk gezond en mobiel zijn is.

19:21 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: babbels, dagboek |  Facebook | | |

21/02/2008

Voetbalknie

Ik heb van mijn leven nog nooit gevoetbald, maar zo wordt het letsel aan mijn knie genoemd. Ik heb al een tijdje last van zeurende pijn in de knie en men heeft vastgesteld dat er een scheurtje in de meniscus is. Morgen word ik daarvoor in dagkliniek geopereerd. Dus ga ik vanavond met een bang hartje slapen. Ik weet wel dat er ergere dingen zijn, maar toch wou ik dat het al morgenavond was, dan was ik er al vanaf. Ik zal wel nog enkele dagen met krukken moeten lopen, maar binnen een paar weken zou ik weer moeten kunnen lopen als een echte voetballer.

19:34 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: babbels, dagboek |  Facebook | | |