29/07/2009

Reisdagboek Devon/Cornwall

Nu is ook mijn reisdagboek van onze reis naar Engeland - Devon/Cornwall klaar. Het kan gelezen worden op DEVON/CORNWALL

17:39 Gepost door Alnie in Reizen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: reizen, reisdagboek, reisverhaal, cornwall, devon, engeland |  Facebook | | |

21/07/2009

Beelden van Devon en Cornwall - Engeland

Hieronder staat en kleine sildeshow van ekele van onze foto's van Devon en Cornwall. Het volledige album kan je bekijken op DEVON/CORNWALL

17:58 Gepost door Alnie in Reizen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: engeland, reizen, gr britannie, reisdagboek, cornwall, devon |  Facebook | | |

17/07/2009

Als den vliegenden Hollander

Wij zijn sedert maandag terug thuis uit Cornwall en Devon, Engeland.
Het is een mooie vakantie geworden. De "country" met zijn golvende groene heuvels, zijn typische cottages, de smalle weggetjes en de mooie kustplaatsjes waren zeker de moeite waard. Als ik even de tijd vind komt hier nog een dia-show van de mooiste foto's.
Waarschijnlijk ergens volgende week, want deze week zijn we erin gevlogen als den vliegenden hollander!
Pas maandagnamiddag thuisgekomen en dinsdagmiddag was er al een bijeenkomst van ons damesclubje dat ik absoluut niet wilde missen.
Woensdag waren er boodschappen te doen, wassen, poetsen, strijken... de dag was veel te kort.
Donderdagvoormiddag moest ik naar de kapper en donderdagavond wilde mijn man grstaag naar de parkfeesten waar er een optreden van de groep Stash was. Ik kende maar één nummer van deze groep nl. "Sadness" wat ik een bijzonder mooi nummer vind. Maar het was mooi weer, het optreden was heel goed en we zagen er familie en vrienden.

Vandaag vrijdag moesten we al vroeg op weg naar Nederland waar wij ons campinginspectiewerk moesten inleveren. Gelukkig hadden wij niet al te veel fileleed te verduren.
Mogen wil ik even verder de klusjes afwerken.
Toch ben ik zelf ook benieuwd hoe de foto's er uitzien.

20:03 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: reizen, babbels, blogdagboek, cornwall, devon, stash |  Facebook | | |

18/06/2009

Reisdagboek Griekenland

Het volledige reisverhaal van onze reis naar Griekenland is klaar. Het kan gelezen worden op GRIEKELAND 2009. In het reisverhaal zijn reeds veel foto's opgenomen, maar ALLE (431) foto's staan in mijn PICASA-ALBUM.

En ondertussen maken wij ons klaar voor een volgende reis. Ditmaal gaan wij naar Groot-Brittanië, naar Devon en Cornwall. Uit de documentatie die wij verzamelden blijkt het een heel mooie, bijzondere regio te zijn. Wij kijken er al naar uit.

08:04 Gepost door Alnie in Reizen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: reisfotos, reizen, reisdagboek, reisverhaal, griekenland |  Facebook | | |

09/06/2009

Griekenland - reisbeelden

19:04 Gepost door Alnie in Reizen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: reizen, griekenland, reisfotos, reisdagboek |  Facebook | | |

03/06/2009

Weer thuis

We zijn gisteren thuisgekomen van onze reis naar Griekenland. Het was een deugddoende aangename reis. We hebben de hele maand mei van de zon, de mooi natuur en de rijke cultuur genoten. Er waren veel zwervende lotgenoten (gepensioneerden)  met hun camper of hun caravan aan het rondtrekken. Vooral Duitse en Nederlandse toeristen waren sterk aanwezig, maar ook Britten. We kwamen ook een belgische rondtrekkende groep tegen.
Een uitgebreider verslagje met foto's zal natuurlijk nog op dit blogje komen te staan, maar eerst moet ik de naklusjes uit de weg hebben. De auto en de caravan moeten grondig gepoetst worden, de was en de strijk moeten worden gedaan, met buren en vrienden moet worden bijgepraat.
Wordt vervolgd.....

17:49 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook | | |

27/04/2009

Naar Griekenland !

Er zal hier in de maand mei niet veel worden geblogd.
Wij zijn helemaal klaar voor Griekenland. Alles zit netjes in de caravan en we gaan er vandoor.
Op 1 mei moeten wij in Venetië zijn om aan boord te gaan van de boot die ons naar Igoumenitsa brengt. Eerst blijven wij nog een paar nachtjes aan het mooie Gardameer staan.
Mijn man heeft alles netjes voorbereid, alle plaatsjes en bezienswaardigheden die we moeten zien zijn genoteerd. Het beloofd weer een boeiende reis te worden.
Het is de tweede maal dat wij Griekenland bezoeken en ook de eerste keer was het bijzonder interessant en mooi. Onze verwachtingen zijn hoog!

17:55 Gepost door Alnie in Reizen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: babbels, dagboek, blogdagboek, reizen |  Facebook | | |

25/04/2009

geen BV maar BB

In onze streekkrant werd een artikel geplaatst over het verschijnen van mijn kinderboekje.
Ik ben nog geen BV maar noem mezelf nu een BB (bijna bekend of beetje bekend Knipogen)

annieboek2

17:21 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: boeken, kinderboeken, kinderverhaal, babbels |  Facebook | | |

19/04/2009

Bellewaerde voor 55 plussers

bel

Omdat Bellewaerde 55 jaar bestaat mag al wie ouder is dan 55 jaar gratis naar dit pretpark in de maand april.

Zaterdagnamiddag hebben wij als jeugdige 55 + van dit aanbod gebruik gemaakt. Het was zeker tussen de 15 en 20 jaar geleden dat wij dit pretpark nog bezocht hadden, toen nog met de kinderen.
Geloof het of niet wij hebben ons geamuseerd! Er waren er wel meer van onze leeftijdsgroep die zich op deze reuze kermis aan het uitleven waren.
Op de keverbaan hebben wij net als de anderen gegild van de pret. Met de piratenboot beleefden wij een ware zeeveldslag, en in de 4D cinema zaten wij met ons 4D brilletje op letterlijk te schudden in onze zetel. De River Splash heeft ons niet kleingekregen, al kwamen we niet helemaal droog uit ons bootje. De jungle hebben wij  getrotseerd  vanop de Voodoo rivier en tijdens onze wandeling door de Savanne zagen we o.a. olifanten, giraffes, zebrapaarden, aapjes en andere dieren. Met het treintje, de Bengal express, konden we de leeuwen en tijgers bewonderen en omdat we dol zijn op water waagden we ons door de stroomversnellingen en draaikolken van de Rapid River.
In Houdini's magisch huis draaide de kamer letterlijk rond ons of werden wij door de kamer gedraaid, of allebei..., dat was niet heel duidelijk.
Bij een paar van de heftigste attracties hebben wij alleen maar toegekeken, zoals de Boomerang of de Niagra....

Het is dus een leuke namiddag geweest, we voelden ons jonger dan 3x7!

20:03 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: babbels, dagboek, blogdagboek |  Facebook | | |

14/04/2009

Mijn kinderboekje

Het Paasweekend is prettig, zonnig en deugdoend geweest. Een leuke wandeltocht, bezoek van vrienden en natuurlijk de zon, we hebben ervan genoten.

Vandaag heb ik het eerste exemplaar van mijn kinderboekje in handen.
Het resultaat is een klein, kleurig boekje. Het doet een beetje vreemd aan je eigen naam op de cover te zien staan. Maar ik ben er toch wel blij mee.

cover

Het boekje is te verkrijgen online bij Boekscout
Het boekje kan ook bij om het even welke boekhandel worden besteld.

Gegevens:
Titel: De Grote avonturentocht van Bo
Auteur: Annie Vantomme
ISBN: 978-90-8834-835-8
Aantal pagina's: 68
Prijs: 12,95 Euro

Of er nog meer boekjes worden geschreven ? Ik weet het nog niet. Ik doe het graag maar er kruipt wel veel tijd en energie in.

Binnenkort zijn we weer op reis, en ik zal ook nog steeds mijn reisdagboeken bijhouden en reisverslagen schrijven.

We zien wel.

10/04/2009

Prettig Paasweekend

paas

08:53 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: pasen, wensen |  Facebook | | |

03/04/2009

Hoogte- en dieptepunten

Hoogtepunten:
De zon schijnt. Dat maakt dat ik overal zin in heb. Samen met mijn man zijn we aan de lenteschoonmaak begonnen: Het groene laagje van het terras en de oprit moet verdwijnen. Liters Javel en een goede schuurborstel en we hebben dat klusje al achter de rug.
De caravan staat voor de deur en als de zon blijft schijnen volgende week, gaan we er misschien voor een paar daagjes op uit.
Deze week heb ik reeds 4 Postcrossing kaarten gekregen: een uit Canada, twee uit Finland en eentje uit Duitsland.
Vandaag heb ik bericht gekregen dat mijn boekje 10 april uitkomt.
Vandaag kreeg ik ook een telefoontje van de andere uitgeverij die ik had aangeschreven (FM) dat ze mijn kinderverhaal wilden uitgeven.
Van het reisbureau hebben wij bericht gekregen dat de boot van Venetië naar Griekenland die wij voor 1 mei hebben geboekt, uit de vaart is genomen. De nieuw ingezette boot heeft echter geen camping on board faciliteiten. Als compensatie krijgen wij een binnenhut met half pension zowel voor de heen- als voor de terugreis. Dat is dus mooi meegenomen.

Dieptepunten:
Het enige dieptepunt is eigenlijk ook een hoogtepunt. Mijn gewicht heeft een dieptepunt bereikt dat ik al enkele jaren niet meer heb gehaald.
Begin februari bereikte mijn gewicht het absolute hoogtepunt van 71 kg en ook mijn man zat aan een een nooit gezien hoog getal. Op 10 februari zijn we samen begonnen aan onze actie vermageren. Niets dratisch: gewoon wat minder vlees, minder kaas, meer groente en geen tussendoortjes meer. En veel beweging: bijna elke dag een flinke wandeling: hetzij te voet op boodschap of een behoorlijke wandeling.
Vandaag toonde de weegschaal een mooie 67,0 kg. Ook mijn man is al enkele kilootjes kwijt. We proberen het nog even vol te houden, kwestie van wat reserve te hebben tegen de komende vakantiereis.

Hoogte- of dieptepunten: alleen maar positief dus.

17:17 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: babbels, blogdagboek, dagboek |  Facebook | | |

26/03/2009

Naar de uitgeverij

Gisteren zijn we naar Nederland gereden, naar de uitgeverij die mijn kinderverhaal zal uitgeven. Het is een Printing on Demand uitgeverij, d.w.z. de boeken worden gedrukt bij bestelling, er wordt geen voorraad aangelegd.

Onze weg ernaartoe was niet zonder hindernissen. We zijn vroeg vertrokken, want wij wilden eerst nog naar Uden. Na meer dan een half uur voor de Kennedy-tunnel te hebben aangeschoven konden we verder goed doorrijden. Maar de hele tijd viel de regen met bakken uit de hemel. In Uden hadden we een lekke band. Gelukkig was dat vlug verholpen.

In de namiddag kwam ik dan aan in Soest bij Boekscout. De ontvangst was heel vriendelijk. Samen met 20 andere "auteurs" (ik voelde me helemaal geen auteur) kregen we stap voor stap de uitleg over hoe het verder zou gaan met het uitgeven van ons boek. We moeten heel veel zelf doen, maar alles wordt heel klaar en duidelijk uitgelegd. Als alles goed gaat komt mijn kinderboek begin juni uit.

Deze uitgeverij begint ook met een nieuw project Boekscout YO: het uitgeven van boeken of gedichtenbundels die geschreven zijn door kinderen tussen 10 en 15 jaar. Dit lijkt mij een vrij uniek project.

Het was een interessante namiddag.

De terugweg verliep vlot.

20:05 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: babbels, dagboek, blogdagboek |  Facebook | | |

19/03/2009

let's hyve!

Ik heb me een goede week geleden aangemeld bij Hyves. Dit is een nederlandse profielensite, een beetje zoals my Space of Facebook. Het leuke is dat het bijna uitsluitend nederlandstaligen zijn die op deze site zitten. Hyves telt zo een goede 8 miljoen leden. Je kan er  blogs posten, chatten, berichten sturen, foto's en video's uploaden, meespieken naar wat jouw vrienden doen en nog veel meer.

Je kan ook lid worden van een groepshyve. Zo kan je discussiëren met mensen die dezelfde interesses hebben. En neen het zijn niet alleen jongeren die "Hyven". Ik schreef me ook in op een groepshyve voor 50 plussers. Deze groepshyve heeft meer dan 2200 leden.

Om je privacy te beschermen kan je zelf bepalen wie wat mag zien. Je e-mail bvb alleen door vrienden enz...

Mijn Hyves-profiel kan je hier bekijken.

17:19 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: babbels, dagboek, blogdagboek |  Facebook | | |

12/03/2009

mijn kinderverhaal

Ik heb een kinderverhaal geschreven en er is een uitgever die dit boekje wil uitgeven.  Dit is voor mij een nieuw en onbekend avontuur. Toch ben ik er wel een beetje trots op. Begin deze week heb ik het contract getekend.  Nu ben ik druk bezig het hele verhaal nog eens door te nemen op taal- en spellingsfouten, vooraleer de proefdruk wordt gemaakt. Ik ben benieuwd hoe het allemaal verder zal verlopen.

De uitgever wil een promotie-mail naar een aantal mensen sturen. Hiervoor moet ik zelf ook een aantal  e-mail adressen aanleveren.  De promotie-mail is éénmalig en zal enkel en alleen over mijn boekje gaan.  Er worden geen verdere mails meer gestuurd, noch worden de e-mail adressen doorgegeven. (Hiermee volgt de uitgever strikt de nederlandse wetgeving). Er is ook geen enkele aankoopverplichting  t.o.v. de uitgever of mijzelf, het is louter publiciteit voor mijn boekje.

Als er iemand die promo-mail wil ontvangen, kan je mij een e-mail zenden.

13:16 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: blogdagboek, babbels, boek, kinderverhaal |  Facebook | | |

05/03/2009

Week vrijwilligers - vrij en gewillig ?

Deze week is het de week van de vrijwilligers. Vrijwilligers zetten zich belangloos in voor de maatschappij. Ze verdienen het dan ook om eens in de kijker te worden gezet. Ook de Vlaamse overheid draagt haar steentje bij om de vrijwilligers in de schijnwerpers te zetten en de mensen aan te zetten om ook vrijwilligerswerk te gaan doen.  Een van die campagnes is het verspreiden van postkaarten. Ik heb er eentje uitgepikt dat op zijn minst dubbelzinnig te noemen is.

boomerangkaartje4Ik doe zelf ook aan vrijwilligerswerk maar ik zal mijzelf zeker niet "vrij en gewillig" noemen. Plaats dit kaartje op een datingsite of als advertentie in een krant en er zal een specifiek soort vrijwilligers op afkomen !Lachen

Natuurlijk zorgt de achterzijde van het kaartje voor verduidelijking. Maar toen ik het de eerste keer zag moest ik toch lachen.

Ook het volgende campagnekaartje voor het werven van vrijwilligers ontlokte mij een glimlach boomerangkaartje2.

Om het goed te maken zet ik hieronder ee bedankingskaartje voor alle vrjwilligers

bloemen11-2kopie

14:08 Gepost door Alnie in Ludiek | Permalink | Commentaren (1) | Tags: blogdagboek, vrijwilligers, babbels |  Facebook | | |

21/02/2009

Scrabble, rummy e.a. online-spellen

Tijdverdrijvers noem ik het: online spelletjes. Ik ben niet echt een TV-kijker, en ik mag dan wel graag een boek lezen, na een paar uur wil ik iets anders. Al heel lang speel ik het kaartspel Canasta op Kurnik en ook op Zylom ga ik wel eens een of ander spelletje spelen. Maar onlangs ontdekte ik een nederlandstalige site waar je online scrabble (woordtornado heet het op die site) kunt spelen. Ik heb altijd graag scrabble gespeeld en nu kan het dus op Spelpunt . Er is zelfs een ratingsysteem zodat je evenwaardige tegenspelers kunt kiezen. Je kan er ook andere spelletjes spelen zoals rummy, pictionary, sudoku, hartenjagen, domino... en nog veel meer. Ik wil hier geen reclame maken voor deze site, maar ik zocht al zo lang naar een site waar je scrabble in het nederlands online kunt spelen. Nu kan ik vaak spelen tegen nederlandse tegenstanders. Misschien is dit een tip voor scrabbelaars onder de bloggers.

16:09 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (4) | Tags: scrabble, babbels, blogdagboek, games |  Facebook | | |

14/02/2009

Happy Valentine !

val3

08:13 Gepost door Alnie in Wensen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: blogdagboek, valentijn, wensen |  Facebook | | |

08/02/2009

vakantiesalon

Februari is rustig ingezet, er niet echt veel bijzonders te vertellen.

Vrijdag zijn wij naar het vakantiesalon in Brussel geweest. Wij zouden in mei naar Griekenland willen gaan met onze caravan. We willen inschepen in Venetië naar Igoumenitsa en vandaar een rondreis maken  door een deel van Griekenland en ook naar een paar Griekse eilanden. Aan de stand van Griekenland hebben wij ons ruimschoots van dokumentatie voorzien. Misschien gaan wij ook naar Gr. Brittanië, regio Cornwall e.a. Ook Zuid Portugal en Italië (Asturie en Ligurie) staan nog op ons verlanglijstje. Van al deze streken hebben wij ons rijkelijk van dokumentatie voorzien.

We kwamen op het vakantiesalon ook onze Roemeense gastheer van Borsa tegen, die daar in Roemeense klederdracht zijn pensionnetje en zijn gidsenprogramma kwam aanprijzen.

We kunnen dus flink gedocumenteerd beginnen dromen van onze vakantiebestemmingen. Bij de wintertemperaturen van nu dromen we daar meteen ook de zon bij.

09:40 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: babbels, dagboek, blogdagbok, reizen |  Facebook | | |

31/01/2009

Gedichtendag

Ik moet opstaan, maar ik ben nog een beetje moe,
en even doe ik nog mijn ogen toe.
Ik ruik de koffie door mijn man gezet,
hij is een vroege vogel, en reeds uren uit bed.
Dan sta ik toch maar op, en begin de morgen,
met het ontbijt, en de kleine zorgen.
In gedachten maak ik een lijstje van taken,
boodschappen doen, wat poetsen, eten maken,
als de zon schijnt misschien een wandeling,
bij slecht weer is dat niet zo mijn ding.
Een niet bijzondere dag, zoals vele dagen,
rustig en gewoon, maar je hoort mij niet klagen.
Ik voel mij gelukkig en gezegend als je ziet,
hoeveel ellende er om ons heen is, en hoeveel verdriet.
Geluk zit in vele kleine dingen, zoals een glaasje wijn,
een aardig woord een lief gebaar, en meer moet dat niet zijn.
Vandaag maakt ik dit blogbericht op rijm, een voorzichtig proberen,
geen poëzie op hoog niveau, maar om zo gedichtendag te eren.

09:12 Gepost door Alnie in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) | Tags: babbels, blogdagboek, dagboek, gedichtendag |  Facebook | | |